Wednesday, November 12, 2008

Apa yang Aku rasa - part 2








Huhuhu...Selamat pagi!!!
Apa khabar..? Harap - harap sihat ler yer...Post kali nie tak der aper pun nak cakap cume nak kongsi sedikit nama-nama glamour yang akan "boom" industri lakonan negara kita dan aku telah pilih seorang pelakon lelaki baru tapi aku rasa macam tak baru sangat cuma kurang dikenali.
Orang yang aku pilih adalah Remy Ishak seorang pelakon yang begitu berani sekali dalam filem pendek "comolot" yang bila kali pertama aku tengok 1 percubaan yang berani tidak semua pelakon berani buat begitu sebagai contoh untuk filem Amir Muhammad "Puaka Tebing Biru" ada satu adegan yang menuntut Fahrin Ahmad menanggallkan baju,dia buat tapi selepas filem itu release dekat pawagam ia menjadi isu dan Fahrin Ahmad pun keluarlah dengan statement "memang saya seorang pemalu,dan selepas ini saya tidak akan membuka baju lagi dalam filem" apa yang aku hendak kaitkan di sini ialah betapa industri filem kita ini menuntut keterbukaan dan kesanggupan untuk menghidupkan watak contohnya Maya karin sanggup membiarkan mukanya disolek dengan "polos" dan digunting rambutnya dalam "Anak Halal" Nani pulak sanggup membotakan kepala untuk "Mualaff" walaupun adegan itu hanya untuk 5 minit sahaja.
Berbalik kepada pelakon kita yang semakin meningkat naik Remy Ishak terus mencuri perhatian peminat drama dengan membuat kemunculan di TV3 untuk drama bersiri "Sindarela" dan turut membintangi "Anak Halal".Semoga sukses kepadanya dan aku ndaikan dia tidak jadi seperti "hero" yang lain hanya nak watak baik-baik.kaya-kaya,klu jadi jahat pun bukan samseng kampung tapi samseng kaya...dan aku kharap dia juga akan teruskan sikap selektif untuk setiap naskah yang akan dilakonkan nanti.
Hmm...1 lage sebelum tangan aku berangkat dari keyboard yang berjasa ini ialah tentang pelan kerajaan untuk membenarkan pekerja yang mencarum dengan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) untuk mengurangkan peratus simpanan mereka untuk 1 tempoh yang telah ditetapkan telah dilihat sebagai 1 tindakan yang tidak wajar, pihak itu memberi alasan polisi atau langkah terbabit bertentangan dengan langkah PM iaitu menggalakkan usaha berjimat-cermat dikalangan kerajaan. Ingin aku tegaskan disini,
  1. Memang ia betentangan dengan polisi sebelum ini tetapi ketika itu keadaan ekonomi Amerika masih stabil dan yang tidak stabil ketika itu ialah kenaikan harga minyak dunia.
  2. Keadaan ekonomi sekarang adalah menguncup pertumbuhan nya oleh itu kita perlu melakukan perbelanjaan tetapi masih lagi berhemat bukan memboros atau membeli sesuatu benda yang kurang penting serta janganlah terpengaruh dengan kempen iklan jimat-cermat kerajaan di RTM hinggakan ke kedai mamak, minta air suam dan kemudian keluarkan "instant milo" dari poket dan tuang ke dalam gelas suam air tiu tadi. Jadi lakukan perbelanjaan yang lebit tapi berhemat ingat...!
  3. Perkara berikut adalah "option" tidak wajib kepada semua pekerja yang mencarum dengan KWSP tetapi adatlah orang kita kalau boleh memang hendak kurangkan lagipun bila lagi hendak merasa pendapatan lebih sedikit bukan duit orang lain duit sendiri.
Jadi fikir-fikirlah sendiri, rancang perbelanjaan dan kewangan anda.

adiosa...



11 comments:

Anonymous said...

Puteri Salju
...("_)Best kalau remy tu pakwe i....

Anonymous said...

Kak joyah In da house...
Huhuhu...Remy ishak ke belakun comolot tu...????
sungguh daring u..teringat lari pakai towel kejar awek...
ouwww....

Anonymous said...

julie...
semua org duk ckp pasal remy itu pasal per...
ader isu penting kt bawah tue!!!
i sokong jer sebab gaji i lebih sikit...

cousin ko said...

huhuhu...
aku tk mencarum kwsp..!!!
macamaner nie...????
aku pernah jln dgn remy...

bukan fasha sandha said...

remy ishak i punyer...
comolot citer per tue...???
best tk???

Baim_wong said...

huhuh....
comolot pun tk pernak tgk ker...???

romeo malaya said...

huhuhhu....
romeo setuju lgkh najib tue...
romeo dh tgk comolot mmg "daring"

Anonymous said...

Huuhhh...memang hot ler...citer comolot tue...teringat zaman-zaman study kt uk dulu..
For the curent issues langkah yang Najib amik skunk nie is the best policies at this time

daNNy said...

hmm...
Btul2..langkah najib btul..sebab tue dia blh jad "PM" wlpun kontroversi...ahahaahaa

roman picisan said...

pergghh.....
menggharaikah citer tue...tk "terasa" ker mamat yang bernama Ben Q tue ahahahaaha....

casTTelor said...

Hmmmm....langkah najib baguz dari pak lah...