Tuesday, April 13, 2010

1...2...aDa aPa dEnGaN sAyAnG

Salam Bahagia...

Apa khabar kalian semua? Harap semua sihat hendaknya dan didalam limpahan kasih sayang dari Nya.

Maaf, sebab aku lama tidak kemaskini blog.Aku dapat rasa begitu banyak halangan setiap kali ingin menaip entry baru untuk dikongsi bersama-sama kalian disini. 

1.update diri.

Tidak begitu sibuk tapi saja menyibukkan diri. Memang rindu untuk menulis post baru tapi ada halangan yang tidak dapat dielakkan.Perkembangan aku ketika ini, masih sihat, masih waras, dan masih menyayangi orang disekeliling aku. Bersyukur sangat.

2.aDa aPa dEnGaN sAyAnG

Kali ini aku ingin berkongsi dengan anda semua apa itu perasaan "sayang" mengikut pengalaman dan pemahaman aku. Bagi aku, mudah untuk kita ucap "sayang" tapi untuk memberi komitmen itu bukan mudah, Kita juga sering keliru, apabila ada orang ambil berat (ambil tahu) tentang diri kita dan dengan senang kita simpulkan mereka "sayang gila" dekat kita.
Tapi secara peribadi, bagi aku perkataan "sayang" merupakan sesuatu yang sukar dinilai tapi mudah dilihat (contoh bila ada orang ambil berat tentang kita)."Sayang" juga sesuatu perasaan yang menuntut komitmen yang tinggi agar "sayang" itu tidak hilang.
Bagi aku, bila ada yang bertanya "ko sayang aku?"aku akan balas "ya...aku sayang ko". Itu jawapan aku.Sebab bagi aku "sayang" itu tergunapakai oleh semua peringkat dan gender. Jika diamati keadaan sekarang ini,"sayang" itu bagaikan tisu pakai buang, bila sudah habis dilap-lap boleh buang ke dalam tong sampah begitu sahaja, dengan tanpa rasa bersalah. Sedih? Itu sekejap sahaja. Tidak sampai 40 hari pun.
Kalau aku sudah cakap "sayang" kepada seseorang tidak kiralah kekasih, teman, sahabat, mahupun kawan sekalipun aku akan sayang dia sampai aku mati. Sebab "sayang" itu adalah emas bagi aku dalam "sayang" ada memori, ada cerita, ada jiwa, ada perasaan, dan untuk semua itu amat berharga bagi aku. Itulah aku. Ada dikalangan mereka yang pernah aku "sayang", sudah tidak "sayang" aku, mereka menyepi diri, telefon berbunyi tapi tidak berjawab, dan berbagai cara mereka lakukan agar menjauhkan diri mereka dari aku. 
Aku pula, terus berjalan bersama "sayang" meniti hari-hari yang mendatang. Itulah aku. Jika mereka datang semula dan menyatakan sekali lagi mereka "sayang" aku, aku masih ada walaupun aku tahu mereka datang dengan membawa sejuta masalah yang ingin dikongsi. Aku masih mendengar kerana itulah aku.

"ko nie seperti pokok, kalau orang tak siram dan tak baja ko, ko masih boleh terus semai rasa sayang ko seorang diri"
 -faiz-


34 comments:

i'm shin... i'm inesen said...

sayang shin tak?

*ngee~

AkU said...

Aku sayang ko gak..sayg aku tak??
hehhee..

tu dia..tuan rumah baru blk..berhabuk sudeh..

am-rie said...

sayangilah diri anda..hehe
sayang is universal..

pizlimw said...

Lama gila tak update.. :-)

merahitujambu said...

nak syg jugak...eheheh..sibuk nampak..lama x jalan cni..

tengku_fir21 said...

to: i'm shin ...i'm inesen
sayang...

tengku_fir21 said...

to: aku
aku sayang ko...


p/s:tu ler baru balik umah...meh tolong cuci

tengku_fir21 said...

to: pizlimw
hahaha...itu lah lamer giler menghampiri 1 bulan

tengku_fir21 said...

to: am-rie
sayang diri dulu baru sayang orang lain...
betul...

tengku_fir21 said...

to: merahitujambu
hahaha..boleh...sayang sikit...
hahaha tak la sibuk sangat

Asya Zain said...

lame x update..
lame jgk x nyebok2 kat sini..
heheehe..

tengku_fir21 said...

to : asya zain
hehehe...tidak ada kesempatan nak update

Lady Dyla said...

Sayang kpd Allah dan saudara anda..
Pasti anda rasa kebahgiaan datang.. hehe

Adam said...

ahhaaa... baru je nak cakap... lady dyla dah potong adam nyer post~~~ hahaha

btw... nak cakap sayang tak sesusah nak cakap cinta. sayang untuk semua. cinta untuk satu.

Adam sayang fir ni... sayang adam x? ahahaha

AkU said...

ko sayang aku ek..okok..TGIF yok..ko blanje...hehehe..

p/s:leh2..aku tolong..upahnye kena gak aaa..

tengku_fir21 said...

to : lady dyla
terima kasih.
saya sedang rasa bahagia itu sedikit demi sedikit

tengku_fir21 said...

to: adam
perghhh...ayat menusuk kalbu
hahaha...
saya sayang adam

tengku_fir21 said...

to : aku
huhuhu..aku belanja...erm tapi aku nak makan nasi lemak aje..hahahaha

aper upah yang dikendaki???

AkU said...

ok jek..Nasi Lemak Antarabagsa kat Chulan Square..hehhee..

upah..hmmm..ko belikan an aku gegule..supply tuk entire life aku..leh??
hehhee..

rAy jR...@...Aliff said...

syg itu suciii..mak aiiii...terharu aku...kakaka..

o yeahhhh.....terbaekkk...!!..kekee

zoncapriku said...

Ada apa dgn sayang?...xda apa2 pun..ianya hnya perasaan...ia akn muncul n lenyap bila2 masa saja...hhehee

hans said...

sayang ada sayang lah
hahaha

tengku_fir21 said...

to: aku
ok..nasi lemak antabenua...sila pilih tarikh

gegule???hahahaha ader tk gekule yg tk kn abis bila dimakan?

tengku_fir21 said...

to: ray jr @ aliff
perghh..."sayang itu suciii"
terharu dimana?

aku mmg terbaik dalam kelas aku

tengku_fir21 said...

to: zoncapriku
ermmm..betul jgk..nape sayang tk berkekalan?

tengku_fir21 said...

to: hans
sayang adalah sayang adakah cinta itu sayang?

AkU said...

Weekend nih..ahaks..
de2..spe kta xde..nanti ko invent an..hehehe..

zayani zidane said...

sayang itu perasaan semata2~

Frodo Baggins said...

akuu pun sayang!!!!! weheeeeeee ...
wa sayang teramat. zasss!


>>____<<

zetty said...

memang mudah nak berkata sayang...begitu juga sy...tp bile kite dah rase syg kat org..org x penah hargai...
ape y patut kite rase...

jgn penah hilang rasa syg cukup lah...

tengku_fir21 said...

to: aku
ader tak nasi antarabenua???lalala

tengku_fir21 said...

to: zayani zidene
sayang itu adalah perasaan sayang itu terbitkan cinta sesama manusia

tengku_fir21 said...

to: frodo baggins
saya sayang kamu jugak..ahakss...

tengku_fir21 said...

to: zetty
betul jangan biarkan sayang itu mati kerna ia sebahagian hidup