Wednesday, May 5, 2010

aku lewati hujung april dengan sempurna :-)

Salam bertemu...

Sumpah aku rindu kalian semua, bagaimana hari-hari anda sepanjang april lalu?Dari perkhabaran yang aku tahu ada dikalangan kita cukup gembira kebelakangan ini  contohnya Adam dan ada juga yang masih terus mencari sesuatu dalam hidup ini. Tidak mengapa kita teruskan pencarian kita kerna setiap penjalanan yang ditempuh untuk menemui pencarian kita itu adalah harta yang dinamakan pengalaman.

Bulan april adalah satu titik sejarah penting dalam hidup aku. Buat pertama kalinya aku telah belajar memaki-hamun manusia. Tidak pernah seumur hidup aku mengelar seorang manusia itu "anjing".Semua ini aku luahkan dilaman sesawang sosial popular masa kini.

29 April 2010- "FINE. I DONE TALKING WITH DOG"
Ia merujuk kepada seorang manusia yang tidak pernah belajar untuk menghormati orang lain tetapi menuntut manusia lain hormat dan ikut setiap katanya, apabila setiap katanya dituruti dan masih berlaku kesalahan dia pun berkata "kamu tidak ada otakkah".

Namun, aku tersedar bahwa aku telah jadi seperti dia yang suka memaki-hamun. Dan keesokan harinya aku telah memohon maaf secara terbuka di laman sosial peribadi aku dan ia berbunyi sperti ini;
30 April 2010- "Maaf, semalam aku telah mengheret kalian ke pergolakkan emosi aku.
Maaf sekali lagi.

Aku rasa, aku cukup bermaruah setelah dapat sedar dengan cepat bahawa aku ini berbeza dengan setiap individu lain, walaupun ada persamaan dari beberapa segi namun ia masih menpunyai jurang. Sebagai contoh jika aku dengan gjoul suka tengok filem Iron Man 2 dan dia simpulkan "filem wajib tonton" dan aku pula rumuskan "filem adiwira sejati walaupun klise".

Bagi aku, 28-30 april 2010 membuat diri aku sempurna, melalui hari-hari terakhir dengan pelbagai peristiwa dan pengalaman yang sukar diungkap oleh aku sendiri. Aku akan ingat sepanjang hidup aku.

Dan hari ini, aku putuskan 
"aku bukan beg plastik tetapi beg kertas ELLE HOMME"


*bila sarung ELLE HOMME ke badan, aku terasa diri aku membesar.
**bila membaca entry terbaru gjoul tetiba teringin nak tonton Roswell
***apakah definisi sebenar bagi "sedang mengenal hati budi"


13 comments:

sI tEDI said...

welkambek

~~~...MenCari PeLAngi...~~~ said...

hahaha aku tatau mau komen apa...tp yg aku msih confuse knapa msti beg kertas Elle Homme itu???
hemmmm~~dri mmbesar??

tengku_fir21 said...

to: si tedi
huhu..terima kasih

tengku_fir21 said...

to: mencari pelangi
sebab beg kertas ELLE HOMME bukan blh dapat secara percuma
sebab siapa yang ada beg kertas ELLE HOMME, orang itu akan simpan beg itu "baik-baik"

*diri membesar itu adalah hal peribadi..lalala

Mohd Fakhrurazi Jamaludin said...

Dengan lagu yang melankolik (apa nie?) tulisan kau ini membuatkan aku berfikir...kau nie gay ek?Wakakaka.Takla,gurau jer.

Apa pun bagus la kau sedar awal.Tak diselubungi oleh ego.

rAy jR...@...Aliff said...

jadi paper beg best gak dol..xpun jadi bakul sampah...wakakakaka...

uitsss..april xbest maaa...ddk umah je..bosan..nk jugak kuar maen2 kt luar..kakakakkaa

zetty said...

sy fham..sy fham...hehehe...
sentiasa sedar ape y kite telah buat...
jgn jd selfish...jdlah...org y brtanggungjawab setiap apa y tlh kite buat..knknkn...hehehe...peace...

aa..nape tukar lgu..suke lgu y lme tue...huhhu

i'm shin... i'm inesen said...

kat shin rindu tak??? ngee~

*sengih

tengku_fir21 said...

to: mohd fakhrurazi jamaludin
haha..klu aku gay ko pun gay..hahah :p
syukur tersedar awal dari terus hanyut dek ego


*aku tukar lagu yg blh bt ko insaf

tengku_fir21 said...

to: ray jr @ aliff
klu nk jadi bakul sampah ko sorg je lah..aku tk nk busuk..lalala
ko yg buat april tk best tapi bgz jgk sbb ko kn nk jadi seorang pekerja carigali..haha

tengku_fir21 said...

to:zety
ouwwhh suke lagu lamer ker.???saya pun suka tapi tangan nak tukar lagu

tengku_fir21 said...

to:i'm shin...i'm inesen
sangat rindu..lalalala

i'm shin... i'm inesen said...

seronoknyaaaaaaaaaaaaaaaaa!