Tuesday, May 19, 2009

Selamat Hari Guru 2009


Hello...
Selamat Hari Guru kepada semua guru dan bakal guru. Ucapan terima kasih tak terhingga dari aku kepada insan yang bergelar guru.

Aku ingin mengutarakan pendapat aku tentang profesion perguruan. Cikgu dan guru merupakan 1 perkataan yang besar dan memberi impak yang besar dalam hidup setiap diri individu. Bagi aku seorang guru itu perlulah mempunyai sahsiah yang baik selain imej yang mampu mempersonakan para pelajar untuk datang sekolah.

Seorang guru bukan sahaja memiliki ciri-ciri yang baik tapi perlu jadi seperti malaikat, tidak menunjukkan sifat buruk dihadapan pelajar seperti lawak-lawak yang berunsur lucah ini kerana disekolah ada matapelajaran sivik. Korang tahu kan sivil tue ape? tak perlu lar aku nak jelaskan kerana aku tak pernah belajar sivik secara formal!


Dan tolong luaskan pergertian bagi perkataan "guru" kerana guru bukan sahaja berada di sekolah tapi sehingga di universiti jadi mengapa mereka tidak di hargai..? Fikir lar sendiri...kerana aku bukan seorang wakil MPP!

Jadi kepada bakal-bakal cikgu seperti Ham, Shima, Ina, Yuslinda, Linda, Man (bakal cikgu) tabahkan hati mengajar anak bangsa bukan tugas yang enteng tapi aku tahu semangat korang kuat. Aku doakan yang terbaik untuk semua cikgu dan lecturer serta kawan-kawan yang menjadi guru kepada aku secara tak langsung.

9 comments:

fadzil hafiz said...

ya.guru memang bukan sekadar mengajar anak muridnya.buktikan?guru juga perlu mendidik anak bangsa supaya bersahsiah baik, mahir bersukan, membuat lawak jenaka, membimbing ketika susah dan memastikan keselamatan pelajar.sebenarnya.lebih daripada itu.serius.

cousin_ko said...

ouwwhhh
penuh semangat komen padelkopak...

Unknown said...

padelkopak-->
huhuhu...btul2...semua tue interpersoal skill kena ajar...diaorang ingt senang ker jadi cikgu!

cousin_ko-->
dia memang seorg yg bersemangat mcm ko jgk klu tak, ko bkn cousin aku...

a.b geldofg said...

aku guru juga tauuuuuuuuuuuuuu

kak joyah said...

kak joyah in da house
huuhu...
ramai nyer cikgu..selaamt hari guru

julie said...

selamat hari guru...

Unknown said...

a.b.geldofg-->
lar cikgu jgk ker...selaamt hari guru

kak joyah-->
ingt jasa guru kak joyah

julie-->
selaamt hari guru kpd semua guru

baim_wong said...

best nyer time sekolah

puteri salju said...

teringat ler waktu sekolah dulu..
duduk aspuri...