Thursday, June 4, 2009

C.I.N.T.A. (part 2) - "perkiraan 7 hari"

Salam...
Setelah melalui saat-saat getir dan menimbangtara beberapa perkara serta saranan yang diberikan kawan-kawan di laman sosial peribadi, ym, komentar di blog "berlarimengejarbintang" serta email yang dikirimkan akhirnya aku telah mencapai keputusan yang sepatutnya dan terbaik buat aku dan "dia".

Selama 7 hari aku melakukan pekiraan kerana perkara yang difikirkan akan memberi impak kepada kehidupan seharian aku dan baik-buruknya keputusan yang aku ambil dan aku putuskan haruslah aku berani tanggung tetapi adakah "dia" juga bersedia untuk mendengar luahan hati aku yang "dia" anggap kekasih ini...?, aku tidak tahu.

Apa pun kita harus sentiasa bersedia kerana kehidupan kita penuh dengan kejutan. Itu yang aku belajar sepanjang kehidupan aku, dan aku masih belajar untuk lebih mengenal diri dan kehidupan diri sendiri dan mereka yang berada disekeliling aku, tidak kisahlah aku kenal mereka atau tidak kerana bagi aku setiap manusia itu berkaitan atau paling mudah saling bergantungan antara satu sama lain.

Aku bersyukur tuhan telah kirimkan aku seorang kekasih tetapi maaf...aku telah putuskan di suatu malam yang hening, dingin serta sepi dan hanya melalui talian telefon dengan penuh rasa jujur dan rendah diri serta serba salah aku telah menyatakan perasaan aku sebenarnya bahawa aku belum bersedia untuk mencintai "dia" kerana bagi aku mungkin dia keliru dengan perasaan "dia" sendiri...i'm sorry...i can't love you...i hope we can be a bestfriend...

dan "dia"...
bersambung...
adiosa...

12 comments:

baim_wong said...

1st lage...
bersambung lage kerr...??

puteri salju said...

ceehhhh...
awal giler ko...
blh ko tk ckp kt aku mase ym tad yang ko bace blog nie...
anda yakin dgn keputusan itu...???

julie said...

you all awal nyer comment... :-)
i support jer keputusan you...

sYukCurZ said...

fikir la semasak2 mungkin.. Cinta melibatkan dua jiwa.

cousin_ko said...

tak perlu lah ko bercinta cousin...bt sakit hati jer mcm seblm nie ko tk pernah hidup sorg2...:)

kak joyah said...

kak joyah in da house...
wah..wah...meriah ge tu dgn warna hijau!ahak..ahakks...
ala ko ni mude lage sibuk nak cintan2 bt per...lain ler kak joysh ko nie

padelkopak said...

mesti sukar kan?saya juga pernah melalui perkara yg sama.sangat-sangat sukar sebenarnya.rasa serba salah.lebih-lebih lagi si dia itu sangat baik orangnya.

puterahati said...

ish..ish..sih.. seyes mmg sedey..
apapun gud luck 4 u..
nilah namanye kehidupan...

amin h said...

tengku fir?
sapekah anda?
wondering

Atan said...

he he makne nya atan masih berpeluang la.. kekosongan belum terisi..


cintai diri anda sebelum anda menyintai orang lain

tengku_fir21 said...

baim_wong-->
yer bersambung...:)

putri salju-->
yakin ketika ini...muktamad!

julie-->
diaorng memang laju...thanks..

syukcruz-->
dah masak ler kot agak nyer...

cousin_ko-->
errmm...btul gk ckp ko cousin

kak joyah-->
kak joyah dh tua ker..??..mude lg kn?

padelkopak-->
errmm..dia memang baik..same ler kita berusaha

putera hati-->
thanks...

amin h-->
seORG manusia yg punya hati dan perasaan dAn tidak ketinggalan akal fikiran

atan-->
semua mempunyai peluang..wakakak

niEna hailani said...

chinta menyakitkan...
baek xpyh