Thursday, August 20, 2009

21 Ogos + Award dari n@m@n + Anak

Salam Sejahtera, semoga anda semua sihat sejahtera dan terselamat dari pendemik H1N1.


21 Ogos menjelma lagi untuk tahun ini dan sekali lagi kita akan melalui 21 Ogos dengan pengalaman yang tersendiri. Dan aku, akan menjalani 21 Ogos kali ini dengan lebih bermakna , dari tahun ke tahun kerana setiap 21 Ogos itu menjanjikan sesuatu yang berbeza setiap tahun. Ketika sekolah sehingga ke universiti 21 Ogos aku nanti dan 21 ogos mampu buat aku gembira dan bersyukur atas apa yang aku miliki pada hari ini, walaupun sebagai manusia memang fitrahnya tidak pernah puas dengan apa yang dimiliki. Setiap 21 Ogos, selama 3 tahun berturut-turut aku terima cadbury dari roomate aku tapi tahun ini terima atau tidak, masih belum jelas.

Apa yang pasti, segalanya masih belum jelas tentang apa yang aku cari di dalam hidup ini, dari saat berganti minit, dari minit berganti jam, dari jam berganti hari, dari hari berganti minggu dan dari minggu berganti bulan dan seterusnya... semuanya masih belum jelas.

Aku cuma harapkan kedatangan 21 Ogos kali ini akan bermakna seperti yang lepas-lepas. Dan jika tidak keterlaluan mungkin lebih bermakna. Siapa tahu? Hidupkan satu misteri yang penuh rahsia.

Aku juga ingin merakamkan terima kasih kepada n@m@n di atas anugerah yang diberikan (ini anugerah kedua untuk tahun ini-"nak kena beli almari baru ke nak letak anugerah ini").

Kebelakangan ini, susah hendak tidur sebab kena jaga anak yang tidak henti-henti menangis waktu malam memanggil mamanya...aduh betul-betul menguji keimanan, semua hal kena tolak tepi sebab kena utamakan anak dulu. Bila anak sudah lelapkan mata barulah boleh buat kerja lain.
p/s, nota penting:
* 2, 3 hari kebelakangan ini, amat suka hati, dapat sms dengan "kekasih gelap".
** suraya sudahkah anda berjumpa dengan doktor?
***selamat pulang ke kampus kepada kawan-kawan yang sudah tamat cuti mid-sem
****Maaf saya tidak dapat post entry berkenaan isu semasa seperti yang dijanjikan pada entry lepas.
*****kepada ex-..selamat menyambut ulang tahun pada minggu hadapan. Ini kali terakhir sebab kau sudah tidak mahu ada kaitan dengan aku. Jadi aku tunaikan sebagai hadiah ulang tahun ko tahun ini.
******usia bertambah setiap tahun namun ia adalah proses kematangan pemikiran. selamat ulang tahun tengku_fir21.
*******selamat menyambut ramadhan al-mubarak



Semoga jumpa lagi.
Jaga diri anda.
Adiosa.


30 comments:

n@m@n said...

21hb besday ker?

cousin_ko said...

happy birthday
sok mama dia blk lerr
huhu...
comel nyer alif

tengku_fir21 said...

naman-->
yer birthday

cousin_ko-->
mmg ler comel
thank q...
hadiah pos ok!

baim_wong said...

happy bufday
comel nyer budak tue

AdiE said...

sape ek 'kekasih gelap' mu itu???

julie said...

selamat ulang tahun sayang
semoga panjang umur

Sofi said...

Happy Bday Yer!

~z@z@~ said...

selamat berpuasa..hepi nye dia about 21st august..ade pape ker nih..anyway thanx 4 all ur komen..really appreciate that..SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK..

Anonymous said...

wei aku dah p klinik la..
xdemam pun..

i'm shin... i'm inesen said...

happy besday... selamat hari tua ek~

<< s| tED| >> said...

awat x bg tau besdey!!! isk isk isk

heppy besdey!! semoga sentiasa di bawah lindungan-Nya! amin..

syaf said...

happy besday 2 u..semoge besdya yg terbaik n kamu jadi lebih baik dri sebelumnye

2 dia..budak kecik 2 memang cute,,,,nk kalahkan anak buah aku yer...hehhe

anyway happe besday again

NUke_Rude said...

selamat hari lahir.
dah smakin tua.
makin perkasa?!
makin mahal harganye?

ye ke?

semoga panjang umur dan diberkati usiamu olehNya

kak joyah said...

kak joyah in da house
happy birthday...
very the comel budak tue

arnamee said...

Salam si comey (gambar itu;)
epi besday kamu.
salam ramadhan fir;)

tengku_fir21 said...

baim_wong-->
tq
tgk ler anak saper
wakaka

adie-->
saper kekasih gelap ku...tteeetttttt
hahaha tapi aper yg aku tahu dia "remaja paling comel"
hahaha
comel kerr????

julie-->
terima kasih

sofi-->
terima kasih
wish jerr :p

z@z@-->
hemo...hemo...
selamat menyambut ramadhan al-mubarak

anonymous-->
owwhh tk demam!!!
saper nie
hahaha
aku dpt jangka sape
akhirnya berani jgk sahut cabaran

i'm shin..i'm inesen-->
tq...tk tua lagi steady lg..

si ted-->
nk ckp mcmner klu tk tanyer
huhu
terima kasih
semoga kite semua berada di bawah naugana rahmatNYA

syaf-->
thank q
huhu...saper lg comel??? :p

nuke_rude-->
Tq
dari dulu perkasa
dari dulu lage mahal
hahaha
blh mcm tue???

kak joyah-->
tq
of course ler comel

arnamee-->
tq...
salam ramadhan
hehe...

adykiddo said...

alolololo.
mane mama die. btw congrats dapat award tu haha.
hmmm
kenapa bila da ex je mesti da tk nak kene mengena lagi.
grrrrr.
i tk ske pemikiran ex cmtu.
hahahaha

aZizoLlaoshii said...

h hepi belated..

tengku_fir21 said...

adykiddo-->
mama dia ger kursus
ntah ex tu rase baguzz sgt kot
wakaka

azizollaoshoo-->
thank q

bukan fasha_sandha said...

hapy birthday dari girl2

puteri salju said...

selamat ulang tahun ke...?
semoga panjg umur murah rezeki dan senantiasa sihat

zoncapriku said...
This comment has been removed by the author.
zoncapriku said...

Happy birthday Fir21..moga sihat2 selalu..

suraya said...

aku dah sahut cabaran hg...

zetty said...

sory lmbat wish...ape2 pun...hppy belated bzday...hehehe...smoga pnjang umur...dimurahkn rezeki...n smoga bhagia slalu...

ingt daku dlm doamu(ishh ape kene mngenanyerr)..hehehe

urmmm "anak" tue mmang comel..mcm sapo laa tue....

tengku_fir21 said...

bukan fasha_sandha-->
thank you

puteri salju-->
terima kasih ulangtahun ker..18 kot
hehehe

zoncrapiku-->
terima kasih
hadiah tk der ker..??

suraya-->
walapun berjaya tk der hadiah ok
hahaha

zetty-->
macam gue ler!
thank q lambat tk per asalkan selamat.motif?

avegalion said...

eppy belated Birthday ekk...
moga eppy2 selalu...

Mr.Homosapiensz said...

hepi belated besday & hepi berpuasa & hepi bersahur & hepi berbuka & hepi2 sokmo...

arnamee said...

pose leklok , fir;p

tengku_fir21 said...

avegalion-->
terima kasih

mr.homosapiensz-->
ouwwhh..baik betul kamu
terima kasih

arnamee-->
ok.