Monday, May 31, 2010

Pasang Surut

Satu petang aku duduk seorang diri menghirup udara di pinggir tasik memang nyaman. Dengan suhu sekeliling yang mengigit tulang membuat aku memeluk erat tubuh. Ketika menikmati suasana petang itu ada sms masuk. Dari Im bisik hati aku,

"ko ada mana, aku nak jumpa boleh?
Aku pun reply,

"ok...give me 5 minutes and i'll be there"

Im reply semula,
"thanks, I'm waiting you."

Aku pun bingkas bangun dan memulakan langkah kaki untuk jumpa Im di apartment dia. Dari jalan aku sudah boleh nampak Im sedang berdiri di balkoni. Dalam benak fikiran aku terlintas, "kenapa dia nak jumpa aku".

Sampai jer tingkat 3, Im sudah berdiri didepan pintu tunggu aku. Sedikit hairan tidak pernah dia buat sebegitu selama in.

"weih sorry suruh ko datang."

"it's ok.hal kecil jer pun"

"Ko nak minum? Im pelawa aku minum. Selalunya dia akan cakap "kalau ko nak minum ko pergi amik sendiri dekat dapur."

"boleh jugak..."

"hotchoc bolehkan?"sambil menhulurkan secawan hotchoc.

"boleh jer...lagipun favourate aku kan..thanks"

Im...duduk di atas sofa bertentangan dengan aku dengan muka yang resah. Namun, aku tak endahkan, mata aku terus fokus pada peti televisyen. Selang beberapa minit Im mula bersuara,

"Aku ada hal nak cakap dengan ko"

"cakaplah...aku dengar",sambil meneguk hotchoc yang masih lagi panas.

bersambung...

p/s:nota kakitangan;
*ini bukan novel bersiri.
**aku layak ke pusingan kedua
***ceriakan hidup anda dengan senyuman di waktu pagi.


10 comments:

n@m@n said...

bersiri pulak ye?

aZizoL said...

oh ade sambungan..mengapakah???????????????????????????????????????????????????????????????????????????//

iyllienaz said...

nape bersambung??

Sofi said...

lame x update huhuhu

HairiAks said...

Apa smbungan dia.. x sabar nk bce ni... ble nk update..
Apa2 pon hairi dah follow.. nanti follow balik ye...

tengku_fir21 said...

to:naman
itu ler tak jadi bersiri pulak...

tengku_fir21 said...

to:azizol
owhh ader...sebab sakit perut masa type entry nie..hak3

tengku_fir21 said...

to:illienaz
huhuhu..kelmarin sakit perut...

tengku_fir21 said...

to:sofi
itu ler...lama tk update..

tengku_fir21 said...

to:hairiaks
hoho...sabar2..jgn gelojoh..hak3