Tuesday, June 1, 2010

Pasang Surut [episod 2]

"aku..."

"aper...?"

"aku ingat nak sewakan bilik lah,ko rasa ok tak?"

"itu jer"...sambil senyum sinis tak percaya.

"itu jer. Aku nak tahu pendapat ko."

"bagi aku ok jer lagipun ko yang nak duduk dengan penyewa tu bukannya aku."

Aku ketawa berdekah-dekah dengan soalan Im yang sengal tu. Im pun turut ketawa bersama kerana kebodohan soalan yang dia ajukan sendiri.

"Im, malam nie jom lepak kat luar nak?"

"ko nak pergi lepak kat mana..?"

"entah! nanti kita tengok lah kita nak..."

Tetiba ada pesanan ringkas masuk, 

"I need your help"

"Im, aku nak gerak dululah. Malam ini tak jadilah nak kuar lepak dengan ko."

"pulak!"

"sori Im."

"no hal lah. Tapi esok ko belanja aku breakfast."

"ok, set."

Aku pun berjabat tangan dengan Im, sarungkan kasut dan melangkah keluar dari pintu apartment Im.
Hati aku sudah mula gelisah memikirkan apa yang telah terjadi kepada penyejuk mataku Semasa kaki aku laju melangkah selular aku berbunyi. Lantas aku lihat, sms dari Im;

"aku sebenarnya nak cakap, yang aku ingin kenal dengan bestfriend ko dengan lebih dekat."

Aku tersenyum sendiri. Sengaja aku tidak reply sms Im. Dan aku teruskan langkah kaki aku ke tempat yang ingin dituju. Selular aku berbunyi lagi, aku lihat dan sms dari Im lagi;

"naper ko diam?"

aku pun balas sms Im;

"esok aku tolong ko."

Setelah 30 minit aku berjalan sampailah aku destinasi yang dituju bertemu dengan penyejuk mataku. 

bersambung...

12 comments:

pizlimw said...

Haha, aku boleh layan cerita ni.. Teruskan..

aZizoL said...

rs seperti baca novel bersiri pulak..is this for reallll???

hans said...

thanks 4 the suggestion but I;m not interesting with the film....
hahahaha

sI tEDI said...

cerita bersiri ke apa ni? jauh aku tertinggal!

mAAF!

iyllienaz said...

aku pon nak tau..ni cerita betul atau rekaan semata-mata?

una210 said...

wahhh,,
patutla dah x komen panas!panas ! skang,,
dah ader penyejuk mata ghupenyer,,^_^

tengku_fir21 said...

to:pizlimw
fuhh..tahniah sebab boleh layan...

tengku_fir21 said...

to:azizol
terasa seperti membaca novel ker..?

tengku_fir21 said...

to:hans
baiklah

tengku_fir21 said...

to:si tedi
tak perlu kata "maaf"
baru masuk episod 2..masih boleh kejar

tengku_fir21 said...

to:iyllienaz
ermmm...lalala

tengku_fir21 said...

to:una 210
komen panas-panas..lalala