Thursday, July 8, 2010

angka BERTUAH...~:?

Salam sejahtera dan mungkin selamat pagi kepada anda semua,
Sudahkah anda menerima penyata KWSP anda? Belum? Pergi dapatkan penyata anda jika belum terima.

Maaf, entry kali ini bukan mahu berkongsi tentang simpanan EPF kalian.Aku cuma mahu bercakap-cakap tentang lucky number.

Pernah atau tidak dalam hidup, anda semua mempunyai nombor bertuah? (bukan cabutan bertuah!!!)Adakah anda mempunyai nombor kegemaran?

Ok,aku tidak pernah memiliki nombor bertuah tapi aku mempunyai rangkaian nombor pilihan iaitu 2,1 dan 8.Kenapa aku pilih no 2,1 dan 8? Sila google. :D

Tapi, secara tanpa sedar aku dapati nombor 2 adalah nombor bertuah aku. Aku pun tidak sedar sebenarnya hidup aku bermula dengan nombor 2. 



1.aku masuk tadika dan taska, sebelum masuk sekolah rendah.

2.aku juga bersekolah di 2 buah sekolah rendah.

3.aku juga telah masuk bersekolah di 2 buah sekolah menengah.

Oleh itu, secara tuntasnya, nombor 2 adalah satu permulaan hidup bagi aku. Aku betul-betul bergembira pada kehidupan ke-2. Sebagai contoh ketika berada di sekolah sukan aku lebih tekun belajar, lebih kenal erti kasih sayang guru, lebih kenal kawan-kawan yang berkongsi setiap inci ilmu yang mereka ada tapi apa yang paling penting,kerana guru-guru disekolah itu aku jejak kaki ke universiti.

Sekarang, aku senantiasa menanti kemunculan nombor 2. Aku ingin alami satu kondisi baru seperti aku alami semasa kehidupan kedua semasa aku jejak kaki ke taska dimana semua budak-budak dekat situ pakai lebai ia merupakan satu perkara baru ketika itu .
Seperti sekolah rendah yang kedua, yang mana aku salah seorang pelajar yang mana tinggal di bandar satelit.Budak-budak lain semua menaiki basikal ke sekolah tapi tidak aku.

Jadi, secara kasar, kita tidak tahu dimana kehidupan kita bermula. Tapi aku optimis bahawa nombor 2 sentiasa memberikan aku sesuatu yang istimewa.


p/s;nota kaki;
*gemarkan entry amir "ahhh..."
**gemarkan entry naman "blogger blogspot sampah"
***gemarkan entry gjoul "mungkin"
****gemarkan entry razi "kekalahan germany satu konspirasi" (peminat spain bersorak sampai tahun depan)
*****teruskan lah update blog.


 



19 comments:

Shazreen Hafizee Hayrie said...

218 ni naik besok nie....tak pun pusing 812 ke..821 ke...

zetty said...

jgn nnti bini 2 sudah arrr....
hhehe....

senandung semalam said...

no bertuah aku sering berubah..
hahaaaa

NUke_Rude said...

haha. bagus la tu. jarang2 lak aku dgr ade org ska no 2. huhu.

anyway.. ahhh...

sI tEDI said...

he he he
aku x de angka bertuah
tapi suka
244 :))

aZizoL said...

suke ke entri mungkn...

Mohd Fakhrurazi Jamaludin said...

Aku xde no. bertuah sebab aku rasa aku memang bertuah.Hahaha.

psstt...aku suka no.19

tengku_fir21 said...

to: shazren hafizee hayrie
huhu..tak naik ler..dah tgk..tk der pun tipu lar...


*judi adalah haram untuk islam

tengku_fir21 said...

to: zetty
ouwwhh..tak pernah terfikir mahu beristeri 2..dan 2..haahaha

tengku_fir21 said...

to: senandung semalam
apa...?sering berubah-ubah?sangat cemburu kerana kamu senantiasa bertuah..
tahniah

tengku_fir21 said...

to: nuke
huhu..alien ker aku suke nombor 2...
emm...tak salah jadi alien :D

*kenapa ada ahhh..ahh..
hahaha

tengku_fir21 said...

to: si tedi
244....? tarikh sesuai untuk kamu berkahwin barangkali..ouwhh

hahaha

*gurau-gurau sengal ;P

tengku_fir21 said...

to: azizol
suke..suke..suke..

*ada feel gitu...

tengku_fir21 said...

to: fakhrurazi
sangat bersetuju..aku rasa ko memang sentiasa bertuah dari sekolah sampai masuk unimap..unimap?? kukum ler..wek2...

*suke 9belas?aku tahu nape...hahaaa

Anonymous said...

hahaha..
pantas! pantas! pantas!

no.2 ea?
me no.8 lorh..

p/s: sila update sy lg oke..tenkiu :DD

~bintang cakcun~

fndrocka said...

nampk macam takdelah bertuah mana..hehe.mungkin yg penting dari sisi mana persepsi kita terhadap sesuatu tu

Peluk Cium Romantiklah sangat

tengku_fir21 said...

to: bintang cakcun
aper yang pantas..hahahaa

tengku_fir21 said...

to: fndrocka
haha..memang tidak bertuah maner pun..ia lebih kepada peluang kedua...
kite yang membentuk presepsi kita sendiri...

cakcun said...

sila update saye..

pantas! pantas! pantas!
wenk~wenk~ :P