Sunday, February 13, 2011

Ahad yang istimewa (*_*)

Selamat Hari Ahad.

Hari ini bangun tidur sudah banyak kerja perlu dilakukan. Baju yang bertimbun dalam bakul yang belum dibasuh itu belum lagi dapur yang belum kemas. Mandi dan sarapan dengan hanya ambil biskut mayat dengan soy bean.

Kemudian terbantut selera sebab;

Amir cakap "tak elok minum soy bean" tapi sambung balik acara makan sebab dalam hati cakap "ala dah makan pun membazir kalau tak habis :-)" . 

Kemudian teringat hari ini birthday babah. 

On the spot terus berhenti makan. 

Berfikir sudah lebih 20 tahun babah jaga anak lelaki  tunggal keluarga dia.

Tetiba menerjah pula ke dasar hati apa yang telah aku buat pada babah selama ini. Aku tahu aku bukan anak yang baik macam orang lain. Aku cuba untuk jadi anak yang baik tapi ia masih tidak menjadi. Banyak benda aku perlu belajar untuk jadi anak yang baik pada babah. Walaupun babah selalu cakap anak bongsu dia seorang yang baik walaupun tak alim. Aku kagum dengan babah sebab babah boleh buat semua benda berbanding anak lelaki dia yang tak tahu nak buat apa pun.

Happy birthday babah. 

Saya sayang babah.
Saya doakan babah sihat dan bahagia.
Saya bangga jadi anak babah.

with love 
Tengku Fir

12 comments:

NUke_Rude said...

babah cakap "terima kasih".
babah tanya "hadiah mana?".

zetty said...

selamat ulang tahun utk babah kite...semoga dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki, n diberi kesihatan yang baek..amin...
lame x singgah...hehehe

DanieL AdiE said...

xde hadiah ke utk babah??

am-rie said...

semoga babah sihat selalu no..
babah mintak hadiah tu..iphone 4 satu..hehe

syaf said...

appy besday uncle :)

aku pun bkn anak yg baik

~BUTfulsay~ said...

huhu.. epi birthday uncle 2.. salam perkenalan.. i follow u.. hhehehe..

tengku_fir21 said...

to : nuke
ahaha..ader hadiah nyer..

tengku_fir21 said...

to : zetty
ahha..tu lama tk nampak..
dekat fb pun jarang

tengku_fir21 said...

to : adie
ader..ahaha..hadiah biase jer

tengku_fir21 said...

to : am-rie
ahah..i phone 4?? babah suke handset yg bunyi kuat mcm xpress music..

tengku_fir21 said...

to : syaf
bkn senang nk jadi anak yg baik

tengku_fir21 said...

to : Butfulsay
salam perkenalan..
thank q..