Tuesday, February 1, 2011

Sindrom [episod 1]

...suatu hari di dunia siber...

A: Rindukan saya tak..?
B: Rindu sangat-sangat :)
A: Yer ker...?
B: Up to you :) ..breakfast aper pagi nie?
A: Nasi goreng dekat kafe. Awak pula..?
B: Nasi lemak original.
A: Nasi lemak original? Macamaner tu?
B: Ermm..nasi lemak + telur rebus + sambal + ikan bilis goreng + timun ;) kan asli tu macam dulu-dulu.
A: Sedap.Nanti mesej lagi, ada kerja sikit.
B: Baik bos! Selamat bekerja.
A: Terima kasih

...lewat petang hari yang sama...

A: Lunch aper hari ni?
B: Nasi + ayam panggang + tempe goreng sambal + air mineral. Awak pula?
A: Makan buah jer :)
B: Huhu...sedapnyer makan buah ;p
A: Esok cuti..dah tak boleh masej-masej lagi.
B: Iyer :-(
A: Jaga diri elok-elok. Jangan nakal-nakal tau.
B: Baik bos..Awak jaga diri elok-elok juga :)
A: Aper awak  buat kalau saya tak online?
B: Saya tenung skrin, main game itu jer.
A: Ok lah saya nak balik dah..01X-XxXxXxX

Ambil telefon selular dan taip semula untuk disimpan dalam memori telefon. Kemudian kirimkan khidmat pesanan ringkas kepada dia yang mungkin sedang dalam perjalanan pulang.

...5 minit kemudian...
B: Pandu kereta hati-hati :-)

Isshh..betul ker nombor nie yang salin tadi..Kenapa dia tak balas pun lagi. Aduh! Kena tipu ker?

...30 minit kemudian...
A: Saya dah sampai rumah. Lepas nie tak der lah rindu-rindu lagi :-p

...5 minit selepas itu...
B: ;-p

Berbalas sms sampai tertidur. Senyum seorang diri dalam bilik dalam keadaan lampu bilik yang terpasang sampai ke pagi.Senyum..senyum..senyum..sampai tidur.

Bulan dengarkan lantunku
bintang temanilah aku
terangi gelap malamku

Aku ingin engkau tahu
ku kan selalu menunggu
hilangkan rasa letihku

Bila nanti kau mengerti
kumohon terangi aku

Dalam hatiku
ingatkan aku
untuk menahan rasa hati lelahku
yang selalu
rindukan tawamu 
Dalam hatiku
hanya dirimu
beri malamku yang menghiasi jiwa
yang rapuh
terlalu merindumu

Bila nanti kau mengerti
kumohon terangi aku

Dalam hatiku
ingatkan aku
untuk menahan rasa hati lelahku
yang selalu 
rindukan tawamu
 Dalam hatiku
ingkatkan aku ku kan tetap menantimu
hingga hati itu


nota penting
Cinta buat kita buta.Cinta buat kita pekak. Cinta buat kita berkorban. Cinta buat kita gila. Cinta buat kita bernafsu. Cinta itu buat kita lebih "cantik". Cinta buat kita "sempurna". Cinta buat kita mati. Cinta buat kita bersemangat untuk hidup. Cinta buat kita sakit. Cinta buat kita sihat.

p/s:
*February it's coming...
**Pejam celik -pejam celik kita sudah berapa di bulan Februari (*_*)
***Februari akan menukarkan atmosfera sekeliling menjadi lebih pink (romantis) dan ironiknya kita juga akan menyambut Maulidur Rasul pada 15hb Februari ini.

6 comments:

Anem arnamee said...

Kan.ironik . Tak tahu mana satu yang terlebih sambut. :)

DanieL AdiE said...

anda sedang dilamun cinta...

chenta said...

auuuww!!!! :D jom layan hati bunga2 kat tasik pagi esok,sambil joging!hahaaa...

tengku_fir21 said...

to: anem
kita tgk yang maner lebih meriah ..heheh

tengku_fir21 said...

to: adie
ahaha..tidak :)

tengku_fir21 said...

to: chenta
ouwhh..sorry dear..tapi i still rindu you..ahaha